feedburner

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Tuesday, August 10, 2010

Forex, satu ilmu untuk dikongsi bersama...

salam..HAri2 tengok trading.

Hari ni kita sembang2 kosong pula.

RAmai trader kat luar yang buat kursus forex..tetapi mahal giler...beratus ringgit, malah ada yang beribu ringgit. Berkesan ker? siapa yang pergi kursus, pasti akan mendapat info yang sama..
Apa itu forex?
JAm forex?
Metatrader4?
PAir..
stop lost?
Take profit?
BLALALA.... benda ni semua banyak anda boleh dapat di internet... cuma rajin dan malas membaca jer.. JAdi mengapa membazir untuk beratus ringgit hanya untuk definisi dan sedikit info.. Kebanyakan otai di luar kedekut untuk berkongsi teknik.. atau boleh dikatakan sebagai "kemahiran sebenar"... kebanyakan apa yang diceritakan dalam kursus adalah hasil ilmu yang diceduk daripada trader lain..menggunakan signal dan tools yang sudah ketinggalan zaman, cuma diberi nafas baru.. macam lagu juga lah..

otai forex yang sebenar adalah yang lepak depan laptop dan menjadi jutawan senyap tanpa perlu buat kursus... kalau nak berguru, kena cari orang macam ni..bukan yang buat iklan kursus tu..(pandangan peribadi ni).

Banyak panduan forex di internet dalam bahasa melayu yang dijual di bawah RM100...miliki senaskah sudah cukup untuk anda memahami forex.. forex ni ambil masa bertahun2 untuk mahir.. bukan sebulan dua..aku ni dah 4 tahun dalam dunia forex, dan belum lagi dapat mencapai peringkat yang boleh dikatakan otai...

Kebanyakan apa yang dilampirkan di blog ini adalah pendapatan kecil yang cukup makan jer.. tapi apa2 pun, bersyukur itu lebih baik ...

semoga berjumpa kita di bulan hadapan... bulan pose ni nak pi masjid, tinggal jap forex ni..hehee...

tunggu updated lepas raya ok. TAk pun, aku cadangkan korang miliki KIT Forex yang di internet tu...bagus untuk orang baru yang baru nak merangkak...

Insyallah..anda berjaya nanti...amin...

Salam.

No comments: